Som det er alle andre steder, er førstehåndsindtrykket afgørende. Jeres velkomstmail skal derfor ikke kun vække interesse, den skal i lige så høj grad også være personliggjort invitation, hvor modtageren føler sig set, som dem de er. Det er ikke uden grund, at hele 8 ud af 10 kunder der tilmelder sig et nyhedsbrev med en forventning om en velkomstmail.
Grunden til, at velkomstmailen også skal være en invitation, er fordi nysgerrigheden rakte længere end det, der fandtes på hjemmesiden. Det er derfor vigtigt, at kunden føler sig inviteret ind i det nye univers af spændende inspirerende mails med storytelling, tips, nyheder mv.
Den vigtigste funktion ved dette flow er, at det kan opbygge tillid og ”modne” potentielle kunder. Det er her, du som virksomhed får mulighed for at vise din taknemmelighed for, at kunden har meldt sig ind i jeres klub. Det er her, du kan starte med at knytte et stærkt bånd mellem jer.
En ekstra gevinst med en velkomstserie er, at den kan skubbe modtageren hurtigere igennem salgstragten, så vedkommende går fra et kold lead til lunken.
Og det er vigtigt at huske på, at åbningsraten på velkomstmail lægger typisk et sted mellem 60-80% og click-through rate lægger på 27%. Førstehåndsindtrykket tæller – både for dig og dit lead