I en tid hvor fokus er på inbound marketing, er det vigtigt ikke at glemme outbound marketing. En kombination af både inbound og outboundskaber en stor effekt og synergi.
Outbound teknikker som e-mails og sms har fået et dårligt ry blandt nogle marketingsfolk, men hvorfor egentlig det? Det skyldes, at de bliver misbrugt til at masseudsende salgsbudskaber.
Hvis man derimod bruger outbound marketing personligt, relevant og rettidigt, så bliver det på dine modtagers præmisser og budskabet bliver derfor både effektivt og velkomment.
Selvom det lyder banalt, er det ikke desto mindre basalt, at du leverer relevant indhold som modtageren viser interesse for og ikke oversvømmer dem med den samme besked igen og igen.
E-mail marketing er stadigvæk et af de mest effektive og relevante markedsføringsværktøjer, som kan bruges i din content marketingstrategi.
En undersøgelse viser, at mere end 4%, der besøger en website fra en e-mail ender med at handle sammenlignet med 2,5 % af besøgende, der kommer fra søgemaskiner og 0,6% fra sociale medier.
Hubspot har fortaget en undersøgelse og finder frem til, at der bliver sendt 27% flere e-mails ud nu, end der gjorde før coronakrisen. Selvom antallet af nye teknologier eksploderer globalt, så vender marketingafdelingen altid tilbage til e-mail marketing. Og det er der en god grund til. E-mail er den kanal med højest ROI. For hver dollar der er brugt, tjener du 42 dollar.
Om det er B2B eller B2C, widgets, kaffe eller professionel service, du sælger og markedsfører, så er e-mail marketing et af dine vigtigste kanaler, når du skal konvertere dine leads til kunder. En undersøgelse fra McKinsey & Co. viser, at e-mail marketing er næsten 40 x mere effektivt til lead-generering end Facebook og Twitter tilsammen.
Her er 5 vigtige trends, som vi ser i e-mail marketing for 2022.