Vi står overfor en helt ny forbruger efter genåbningen...

Er din digitale marketingstrategi opdateret og rustet?

Marketing Automation Bureau

Klik på musen, tryk på tastaturet og din ordre er på vej. Og den bliver endda leveret lige til hoveddøren på en sikker måde.

Coronakrisen tog hele verden på sengen og fik den digitale handel til at eksplodere. En undersøgelse fra Dansk Internet Handel viser, at 52 % af danskerne har handlet mere online end normalt under coronakrisen.

Forbrugerne har i dag ændret adfærd og forventer, at du er klar og kan imødekomme deres behov. Efter coronanedlukningen har vi fra den ene dag til den anden skulle ændre vores vaner og måden, vi shopper på. Kulturen er blevet digital.

Og kun de virksomheder, der har forstået betydningen af en sådan digital kultur, overlever fordi, at de formår at omstille sig den nye forbrugeradfærd og virkelighed. Det er nu et vilkår, at teknologi er en essentiel del af vores liv, vaner og købsadfærd. Og ikke længere blot en mulighed.

Den nye virkelighed

digitale marketingstrategi

Den nye virkelighed handler om convenience. Forbrugerne forventer, at du som virksomhed møder dem dér, hvor de er, og at du ved, hvad de vil have, og hvornår de vil have det. Samtidig skal det hele kunne foregå, når forbrugerne har tid og med minimalt besvær.

Kunder forventer i dag en gnidningsfri shopping oplevelse. Men også alle de fordele onlineshopping giver – men på en offline måde. Denne forventning er ikke kun rimelig – den er også mulig… og tages vores tid i betragtning ser vi den hos khaki selvfølgelig som forventelig. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed gentænker alt fra alt fra butiksdesign, serviceoplevelser over den gnidningsfrie shopping til unboxing-oplevelsen af dit produkt.

Og hos khaki ved vi, at forbrugernes forventninger og vaner kun kan imødekommes ved at I, som virksomhed arbejder med data og AI. Og det kan et Marketing Automation-system hjælpe jer med.Ved dataopsamlingen kan vi se, hvad kunden ønsker, og hvornår vedkommende ønsker det – dét er at skabe convenience. For kunden og jer.

Effektiv og inddragende kommunikation er i dag lige dele anerkendelse og produkt-matchning hvad angår kunden – den enkelte kunde vel at mærke. Et helstøbt brand forstår at forene det sympatiske, attraktive, venlige. Og følger samtidig op ved huske, anerkende, belønne og hjælpe sine kunder – og data og AI er i denne sammenhæng et columbusæg, der kan sørge for dette. Og som vi hos khaki gerne hjælper med at søsætte i virksomheden.

Så hvad kan vi hos khaki?

Khaki email marketing 1

Først og fremmest leverer vi nærvær og relevans for kunden: Lad os få knyttet de emotionelle og opmærksomme oplevelser ind i den automatisereret dialog. Marketing Automation systemet finder datapunkter, som siger noget om hvor kunden er her og nu. Og sidst men bestemt ikke mindst tilbyder vi en automatiseringsteknologi til at komme ud med de rigtige kreative budskaber – på det helt rigtige tidspunkt, hvor det lige passer til den enkelte kunde.

It’s all about me…. Er titlen på den indsigtsfulde bog af Rasmus Hoilind og Colin Shearer, med undertitlen: ”Leveraging omnichannel and AI for marketing success”. Lad os ydmygt tilføje: With the right tools … It’s all about me – Og det er disse værktøjer vi kan hjælpe dig og din virksomhed med.

 

Få hjælp til at omstille dig den nye forbrugeradfærd. Vi vil kigge på din Marketing Automation muligheder, så du kan vinde markedsdele og komme ud på den anden side af COVID-19 som en vinder.