Content marketing og Marketing Automation - buk begge ender sammen

email-marketingindsats

8 ud af 10 danskere handler over nettet.

Coronakrisen har ændret hele verden og intet står uberørt hen – helle ikke kundernes købsadfærd og købsvaner.

Vi har aldrig handlet mere online, end vi gør i dag. I den akademiske verden siger man ’publish or perish’ og tilsvarende kunne man sige, at Coronakrisen har gjort det synligt for virksomheder, at man må være ’online or perish’.

Trenden har fået de fleste virksomheder til at lave en hurtig digital transformation, som nu har resulteret i en benhård konkurrence. Der er mange aktører derude nu – og der er mange, der laver det samme digitale marketing, som du måske også laver.

Men hvordan skiller du dig ud i dette digitale landskab?

Personalisering og relevante kundeoplevelser

Hvad er Email Marketing

Det kan du ved at sammentænke disse tre dele: Content, data og Marketing Automation.

Og her er rigtig content det vigtigste – dette synes folk nemlig stadig er det mest interessante.

Rigtig relevant content indeholder ikke bannere, reklamer og popups. Folk vil ikke modtage irrelevante beskeder og produktvisninger, som de ikke interesserer sig for. Og for alt i verden vil de ikke have spam!

Den gamle metode med traditionel massemarkedsføring og idéen om, at få det samme budskab ud til så mange som muligt, virker kun i et vist omfang.

I dag er der dog en anden måde at gøre det på – en måde, hvor du kan behandle alle jeres kunder som om de var jeres eneste: det er idéen bag ultra-personaliseret indhold, og fremtidens massemarkedsføring.

Folk i dag efterspørger spændende personaliseret indhold af høj kvalitet. Indhold som er brugbart, relevant og engagerende.

Men med over 300 milliarder sendte e-mails om dagen verden over og i gennemsnit 130 forretningsrelateret e-mails om dagen på et almindeligt kontor, hvor den gennemsnitlige åbningsrate på e-mails lægger et sted mellem 20-40%,kan det være svært at se, hvordan man kan skabe content, der er brugbart, relevant og engagerende. Hos khaki er dette vores spidskompetence.

I informationssamfundet er kæmper alle om dine brugers opmærksomhed – både individuelle personer og virksomheder. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at dine e-mails skiller sig ud. Du kan læse mere om, hvordan du kan skille dig ud på dine e-mail marketing her.

Fang din målgruppe

Har du brug for hjælp til content herunder brainstorming, tilrettelæggelse og eksekvering? Så smid os en e-mail eller ring til os med det samme. Hos Khaki står vi klar til at hjælpe dig og virksomheden med alt fra whitepapers til produktion af visuelt spændende indhold – et brugbart, relevant og engagerende indhold, der sætter krogen i dit lead.

Jo mere spændende, lærende, nyskabende og interessant indhold du producerer, desto større er chancen for at fange leadets interesse.

B2B Marketing Automation - frigør ressourcer til at prioritere salgs- og marketingindsatsen optimalt og øg performance